جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس
جزیره دانلود گرگانیان

جزیره دانلود گرگانیان

آموزش و ترفند ، نرم افزار ، پرسپولیس ، تم موبایل ، کد اپدیت انتی ویروس

ویرایش فوتوشاپی یا واقعی

دیگر لازم نیست وقتی در مجله یا اینترنت عکس شخص مشهوری را می‌بینید، از خودتان بپرسید که این عکس چقدر ویرایش شده است، چرا که پژوهشگران با نوشتن یک نرم‌افزار می‌توانند میزان دستکاری هر عکس را توسط برنامه‌های ویرایش‌کننده عکس مثل فتوشاپ به شما نشان بدهند.

پژوهشگران دانشگاه دارتموث با هدف تغییر روند فعلی آگهی‌ها و افزودن میزان واقعیت در آنها و همچنین احیای درک عمومی از زیبایی طبیعی، این نرم‌افزار را بنویسند.


دکتر «هنی فرید»، یکی از استاتید این دانشگاه می‌گوید که اگر از ابزار آنها در آینده استفاده شود، امکان دارد که روزی روی مجله‌ها یا در تبلیغات، برچسب‌های هشدار دهنده‌ای در مورد تصاویر به کار رفته، به مانند برچسب‌های هشداردهنده روی بسته‌های سیگار ببینیم.

نتیجه تحقیق فرید و یک دانشجوی پی‌اچ‌دی به نام «اریک کی»، این هفته در مجله «آکادمی ملی علوم» به چاپ رسید.

در دنیای امروز شاهد تبلیغاتی از چهره و اندام مشاهیر هستیم که غیرواقعی و تصاویر ایده‌آل به شدت دستکاری شده‌ای را در ذهنن بینندگان آگهی القا می‌کند که همین امر منجر به اختلالات تغذیه و ناخرسندی آنها از شکل بدنشان می‌شود. کار به جایی رسیده است که در چندین کشور از جمله فرانسه و نروژ، گذاشتن برچسب‌های هشداردهنده روی عکس‌های روتوش شده، در حال بررسی است.

اما اگر این توصیه، تبدیل به قانون شود، مقامات و مسئولان باید ابزاری کارا برای تعیین میزان دستکاری عکس‌ها داشته باشند و اینجاست که نرم‌افزار یادشده به کار می‌آید. این نرم‌افزار می‌تواند میزان ویرایش یک عکس را تشخیص بدهد و بر این اساس به آن نمره یک تا پنج بدهد.



چندی پیش در فرانسه، مرگ «ایزابل کارو» که یک بازیگر و مدل بود و در نتیجه سال‌ها تلاش برای لاغر نگاه داشتن خود مبتلا به بیماری بی‌اشتهایی عصبی شده بود، باعث جنجال زیادی شد. در سال ۲۰۰۷، یک عکاس ایتالیایی، با انتشار تصاویر او در نشریه‌ها و بیلبوردهای بزرگ شهری، سعی کرد، دختران جوان را با آسیب های ناشی از بیماری بی‌اشتهایی عصبی آشنا کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد